• czyszczenie pieca

    dom ok 280 m 2 ogrzewane piwnice i garaże posiadam posiadam 7 podłogówek i 15 kaloryferów plus 3 drabinki w łazienkach . W tej chwili palę węglem spalam ok 4 ton . Budynek docieplony 12 grafitem wymienione okna na 0.6 rama z wkładami 3 szybowymi . Ogrzewam zasobnik 400 litrów .Mam możliwość podłączenia się do instalacji gazowej ale mam mieszane uczucia czy nie lepiej pelet. Gazem będzie drożej , ale instalacja jest praktycznie bezobsługowa. Ja mam na pellet , nie jest źle w porównaniu z piecem węglowym czy nawet na ekogroszek , no ale jednak trzeba te worki przerzucac, od czasu do czasu wyrzucic popiół , zmieniać ustawienia pieca po zakupie pelletu np. innego producenta i generalnie często zagladać do kotłowni i sprawdzac co sie dzieje z piecem. Przy piecu na gaz zapominasz o kotłowni. Gdybym miał wybór pellet czy gaz wybrałbym gaz. .Podaj koszt węgla, jaki kocioł go spala i czy właściwie.i tak będziesz grzał do wysokich temperatur a im wyższa temperatura zasilania tym rachunki rosną w postępie geometrycznym.i czyści się i jest popiół(ten akurat może służyć jako nawóz) i paliwo trzeba dokładać, ale.... mamy pełna kontrole nad zużywanym paliwem, kupujemy wtedy kiedy mamy kasę i wtedy jak jest tańszy, a nie wtedy kiedy kaze gazownia i nie siedzimy przed licznikiem gazu przyglądając się jak wskazówka licznika zapitala w kółko, nie mamy opłat miesięcznych za "samo manie" i wiele innych wad.

    Owszem, przy gazie od strony obsługi nic nie robimy, oprócz czyszczenia pieca co jakiś czas i piec jest tańszy, ale ja mimo wszystko wybrałbym pellet. U mnie zakładają gaz, jestem z tych co gazu nie chcą, sąsiad ma piec na pellet i zakłada gaz, pytam go: po cholerę teraz piec kupiłeś, ja zaraz będziesz miał gaz, będziesz gazem ogrzewał? a on: gaz zakładam aby mieć(kto bogatemu zabroni) a ogrzewać będę piecem na pellet tym co kupiłem. Gaz to tylko aby w lato grzać cwu. No cóż, ja tego nie rozumiem i nie staram sie zrozumieć, bo każdy ma jakieś swoje preferencje.

    kolejna sprawa, gaz czy używasz czy nie płacisz abonament, który wcale nie jest mały( u mnie 80zł/m-c)

    Podaj, czy masz gaz w domu, to jest ważne do oszacowania kosztów.Wszystko zależy jak wykonana jest instalacja. Można pogodzić podłogówkę i kalafiory bez wysokich temperatur wody w obiegu CO. Ja posiadam tylko grzejniki i przy -20*na zewnątrz temperatura na grzejnikach nie przekracza +50*. A postępu geometrycznego w zużyciu gazu przy spadku temperatury nie obserwuję.

    Ponadto kotły na paliwo stałe wymagają kumatej obsługi.

    Podaj koszt zakupu kotła na pellet, jak i koszt pelletu i jego wartości opałowej.


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :